Rectum Umbrae Team

Witamy na forum teamu Rectum Umbrae zajmującym się produkcją gier rozgrywanych poprzez forum.

Ogłoszenie

Witam wszystkich na forum teamu Rectum Umbrae - zapraszam do oceny projektu "Miecz i krew"

#1 2008-04-23 21:48:30

Cienisty

Szef tUMb Team

Zarejestrowany: 2008-04-20
Posty: 14
Punktów :   

ZASADY GRY

Uff trudno będzie dokładnie opisać zasady rozgrywki...najpierw nieco wyjaśnień.
W samej walce udział biorą 3 osoby: są to 2 gracze oraz mistrz gry, który pokieruje ich potyczkę.

Karciane bitwy w grze "Miecz i Krew" rozgrywane są turowo poprzez forum oraz PW....ale wszystko po kolei.
Rozgrywkę nazwiemy klimatycznie bitwą...przed przeczytaniem zasad RADZE ZAJRZEĆ W WIZUALIZACJE, dla lepszego przekazu zasad....no to lecimy.

Bitwa podzielona jest na "dni" (odpowiednik tur), a dni na 2 pory: "pora wezwań", po której następuje "pora bitew".
Aktualny stan bitwy okazany będzie zawsze w !!!1 poście!!!, na bieżąco edytowanym.

1) Zaczynamy od założenia tematu z bitwą (robi to mistrz gry). Nastepnie gracze podają (poprzez PW) swoje decki (40 kart - gdzie każda ma przyporządkowany numer 1-40)
2) Mistrz gry używa generatora kości (wytyczne: kość 40-ścienna, 5 rzutów) typując 5 kart startowych dla każdego gracza.
3) Odpisuje PW z listą wylosowanych kart.
4) Na początku każdej rundy, mistrz gry losuje po 1 karcie (wytyczne: kość 40-ścienna, 1 rzut). Ze względu na generator kości będzie możliwość wielokrotnego wylosowania tej samej karty.
Tutaj jets jeszcze wiele niejasności - trzeba to opracować....mniej więcej w tym momencie zaczyna się bitwa:

-> Pora wezwań:
W porze wezwań możemy bezpośrednio "klimatycznie" zwrócić się do przeciwnika, a także ocenić sytuacje...jest to jedynie minimalny wątek fabularny.
Z samej gry wykonać możemy 2 akcje:

1) Wyłożyć karty: kartę eidonów, kartę ekwipunku, oraz raz na 4-5 dni (w trakcie ustalania) kartę miejsca -> max. 1 karta eidona  i po 1 karcie ekwipunku na każdego eidona na turę.
a) karta eidonów - nie będę po raz enty rozpisywał się o elementach karty - zajrzyj w odpowiedni dział. Warto jednak wspomnieć o "ilości eteru niezbędnego do funkcjonowania eidona" (liczba w prawym górnym rogu np. 3). Podobnie jak w serii karcianek "Yo-Gi-oh" (wybaczcie za błędy, serial widziałem dawno temu) jest to jakby pula wystawienia. W przypadku liczby "1" potwora wystawiamy bezpośrednio (od razu w porze wezwań), w przypadku liczby>1, by wywołać eidona musimy poświęcić potwora z pola np. gdy jest to liczba "2" - usuwamy jednego eidona z już wystawionych (eidon z "2" posiada jeden eter, niszczymy własnego eidona by przekazać mu jego eter co łącznie daje "2")
b) karta ekwipunku (esencja gry) - także omówiona w innym dziale...warto tutaj wspomnieć nieco o wytrzymałości broni (wyt). Każdy atak bronią, a także atak na właściciela broni zabiera 1pkt wytrzymałości. Gdy "wyt" spadnie do zera, karta znika z pola.
c) karta miejsca - zmienia statystyki poszczególnych eidonów ze względu na ich typ (np. smok, bestia, demon itp)

2) Użyć zdolności wcześniej wyłożonej karty ekwipunku.
a) Warto jednak napisać nieco o zdolnościach, a dokładniej o momencie ich użycia. Jak na razie wyróżniamy 3 momenty: Aktywny, Pasywny, Samozapłon.
- Aktywny: zdolność do użycia w porze bitew
- Pasywny: zdolność do użycia w porze wezwań
- Samozapłon: zdolność w ciągłym użyciu (nie trzeba jej uruchamiać)
b) Następnym ważnym elementem jest szansa powodzenia (SZ-P):
Samo użycie zdolności nie gwarantuje jej sukcesu, maksymalna SZ-P to 90% (mamy 90% szans na udane użycie mocy). W jaki sposób się to odbywa?? Załóżmy że szansa powodzenia wynosi 60%...gracz wyraża wolę użycia zdolności - tutaj do pracy rusza mistrz gry, który:
- Uruchamia specjalny generator rzutów kości (parametry: kość 10-oczkowa, 1 rzut) i według rzutu ocenia powodzenie. Przy SZ-P=60%, powodzenia to 1,2,3,4,5,6, natomiast porażka to 7,8,9,10....ot cała filozofia.
c) Ilość "Dusz" (D) potrzebnych do użycia umiejętności:
Każda zdolność wymagać będzie dusz do jej aktywowania...np. eidon ma 5 dusz - używa 2 do wywołania zdolności. Skąd czerpać dusze?? - nie zostało to jeszcze ustalone...pozostawiamy więc tą sprawę w obecnej postaci

-> Pora bitew (koniecznie zerknij w wizualizacje, bowiem w innym razie będzie to sytuacja w stylu "tłumacz dupie" - wybaczcie za wyrażenie):
Karty wyłożone czas zacząć tytułową bitwę. Ta odbywa się poprzez PW (w tajemnicy między graczami - wymagać to będzie przewidzenia ruchu przeciwnika). Ale wszystko po kolei:

1) Po zakończeniu pory wezwań gracze mają przed sobą obraz kart przeciwnika oraz swoich - czas podjąć ruchy
2) Obserwując działania na polu, każdy graczy wysyła na PW do mistrza gry wytyczne co do ich ruchów: a te są 4:
a) Bezpośredni atak: wybieramy eidona oraz jego cel...wartość ataku=wartość obrażeń - tutaj chyba wszystko jasne
b) Atak bronią: to samo co w (a) tyle, że do ataku wlicza się modyfikator (np att+300), a sama broń traci 1pkt wytrzymałości...(podczas ataku bronią, żywioł brany pod uwagę to żyioł na karcie owej broni - nie eidona)
c) Użycie zdolności aktywnej (patrz góra - te same zasady)
d) być może będzie tez możliwe przekazanie broni/pancerza do innego eidona na polu, kosztem pominięcia ataku.
3) Mistrz gry mając wytyczne obu graczy ustala przebieg (bierze pod uwagę szybkość eidonów - ten z największą zaczyna)
4) Mistrz gry edytuje 1 post podając graczom przebieg
5) Zaczyna się nowa pora wezwań.

Przegrywa osoba która straci wszystkie pkt życia. Aby zaatakować Eidonem pkt życia pole przeciwnika musi być czyste - wtedy następuje bezpośredni atak w gracza. Ogłaszany zostaje zwycięzcy i kończymy zabawę.

Teraz nieco formalności:
Za każdy zwycięstwo otrzymamy PUNKTY UZNANIA, które wymienić będzie można w sklepie na nowe karty.
Ponadto każdy z graczy będziew posiadał swój profil na forum gry - tutaj do uzgodnienia.

To narazie skrócona wersja zasad gry. Pragnę zwrócić uwagę iż jest to wersja początkowa.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.aleaiactaesthg.pun.pl www.n-w-u-fed.pun.pl www.f1game.pun.pl www.el-trans.pun.pl www.polandspeedteam.pun.pl