Uff trudno będzie dokładnie opisać zasady rozgrywki...najpierw nieco wyjaśnień. W samej walce udział biorą 3 osoby: są to 2 gracze oraz mistrz gry, który pokieruje ich potyczkę.
Karciane bitwy w grze "Miecz i Krew" rozgrywane są turowo poprzez forum oraz PW....ale wszystko po kolei. Rozgrywkę nazwiemy klimatycznie bitwą...przed przeczytaniem zasad RADZE ZAJRZEĆ W WIZUALIZACJE, dla lepszego przekazu zasad....no to lecimy.
Bitwa podzielona jest na "dni" (odpowiednik tur), a dni na 2 pory: "pora wezwań", po której następuje "pora bitew". Aktualny stan bitwy okazany będzie zawsze w !!!1 poście!!!, na bieżąco edytowanym.
1) Zaczynamy od założenia tematu z bitwą (robi to mistrz gry). Nastepnie gracze podają (poprzez PW) swoje decki (40 kart - gdzie każda ma przyporządkowany numer 1-40) 2) Mistrz gry używa generatora kości (wytyczne: kość 40-ścienna, 5 rzutów) typując 5 kart startowych dla każdego gracza. 3) Odpisuje PW z listą wylosowanych kart. 4) Na początku każdej rundy, mistrz gry losuje po 1 karcie (wytyczne: kość 40-ścienna, 1 rzut). Ze względu na generator kości będzie możliwość wielokrotnego wylosowania tej samej karty. Tutaj jets jeszcze wiele niejasności - trzeba to opracować....mniej więcej w tym momencie zaczyna się bitwa:
-> Pora wezwań: W porze wezwań możemy bezpośrednio "klimatycznie" zwrócić się do przeciwnika, a także ocenić sytuacje...jest to jedynie minimalny wątek fabularny. Z samej gry wykonać możemy 2 akcje:
1) Wyłożyć karty: kartę eidonów, kartę ekwipunku, oraz raz na 4-5 dni (w trakcie ustalania) kartę miejsca -> max. 1 karta eidona i po 1 karcie ekwipunku na każdego eidona na turę. a) karta eidonów - nie będę po raz enty rozpisywał się o elementach karty - zajrzyj w odpowiedni dział. Warto jednak wspomnieć o "ilości eteru niezbędnego do funkcjonowania eidona" (liczba w prawym górnym rogu np. 3). Podobnie jak w serii karcianek "Yo-Gi-oh" (wybaczcie za błędy, serial widziałem dawno temu) jest to jakby pula wystawienia. W przypadku liczby "1" potwora wystawiamy bezpośrednio (od razu w porze wezwań), w przypadku liczby>1, by wywołać eidona musimy poświęcić potwora z pola np. gdy jest to liczba "2" - usuwamy jednego eidona z już wystawionych (eidon z "2" posiada jeden eter, niszczymy własnego eidona by przekazać mu jego eter co łącznie daje "2") b) karta ekwipunku (esencja gry) - także omówiona w innym dziale...warto tutaj wspomnieć nieco o wytrzymałości broni (wyt). Każdy atak bronią, a także atak na właściciela broni zabiera 1pkt wytrzymałości. Gdy "wyt" spadnie do zera, karta znika z pola. c) karta miejsca - zmienia statystyki poszczególnych eidonów ze względu na ich typ (np. smok, bestia, demon itp)
2) Użyć zdolności wcześniej wyłożonej karty ekwipunku. a) Warto jednak napisać nieco o zdolnościach, a dokładniej o momencie ich użycia. Jak na razie wyróżniamy 3 momenty: Aktywny, Pasywny, Samozapłon. - Aktywny: zdolność do użycia w porze bitew - Pasywny: zdolność do użycia w porze wezwań - Samozapłon: zdolność w ciągłym użyciu (nie trzeba jej uruchamiać) b) Następnym ważnym elementem jest szansa powodzenia (SZ-P): Samo użycie zdolności nie gwarantuje jej sukcesu, maksymalna SZ-P to 90% (mamy 90% szans na udane użycie mocy). W jaki sposób się to odbywa?? Załóżmy że szansa powodzenia wynosi 60%...gracz wyraża wolę użycia zdolności - tutaj do pracy rusza mistrz gry, który: - Uruchamia specjalny generator rzutów kości (parametry: kość 10-oczkowa, 1 rzut) i według rzutu ocenia powodzenie. Przy SZ-P=60%, powodzenia to 1,2,3,4,5,6, natomiast porażka to 7,8,9,10....ot cała filozofia. c) Ilość "Dusz" (D) potrzebnych do użycia umiejętności: Każda zdolność wymagać będzie dusz do jej aktywowania...np. eidon ma 5 dusz - używa 2 do wywołania zdolności. Skąd czerpać dusze?? - nie zostało to jeszcze ustalone...pozostawiamy więc tą sprawę w obecnej postaci :)
-> Pora bitew (koniecznie zerknij w wizualizacje, bowiem w innym razie będzie to sytuacja w stylu "tłumacz dupie" - wybaczcie za wyrażenie): Karty wyłożone czas zacząć tytułową bitwę. Ta odbywa się poprzez PW (w tajemnicy między graczami - wymagać to będzie przewidzenia ruchu przeciwnika). Ale wszystko po kolei:
1) Po zakończeniu pory wezwań gracze mają przed sobą obraz kart przeciwnika oraz swoich - czas podjąć ruchy 2) Obserwując działania na polu, każdy graczy wysyła na PW do mistrza gry wytyczne co do ich ruchów: a te są 4: a) Bezpośredni atak: wybieramy eidona oraz jego cel...wartość ataku=wartość obrażeń - tutaj chyba wszystko jasne b) Atak bronią: to samo co w (a) tyle, że do ataku wlicza się modyfikator (np att+300), a sama broń traci 1pkt wytrzymałości...(podczas ataku bronią, żywioł brany pod uwagę to żyioł na karcie owej broni - nie eidona) c) Użycie zdolności aktywnej (patrz góra - te same zasady) d) być może będzie tez możliwe przekazanie broni/pancerza do innego eidona na polu, kosztem pominięcia ataku. 3) Mistrz gry mając wytyczne obu graczy ustala przebieg (bierze pod uwagę szybkość eidonów - ten z największą zaczyna) 4) Mistrz gry edytuje 1 post podając graczom przebieg 5) Zaczyna się nowa pora wezwań.
Przegrywa osoba która straci wszystkie pkt życia. Aby zaatakować Eidonem pkt życia pole przeciwnika musi być czyste - wtedy następuje bezpośredni atak w gracza. Ogłaszany zostaje zwycięzcy i kończymy zabawę.
Teraz nieco formalności: Za każdy zwycięstwo otrzymamy PUNKTY UZNANIA, które wymienić będzie można w sklepie na nowe karty. Ponadto każdy z graczy będziew posiadał swój profil na forum gry - tutaj do uzgodnienia.
To narazie skrócona wersja zasad gry. Pragnę zwrócić uwagę iż jest to wersja początkowa.
|